Sprzedajesz usługi sprzątania? Mamy dla Ciebie dobrą radę.
Sprzedaż usług sprzątających jest bardzo trudna, ponieważ sprzedajesz usługę - coś niematerialnego, czego nie można zobaczyć, dotknąć, porównać z innymi usługami przed jej wykonaniem. Obiecujesz klientowi rzetelność i profesjonalizm, zapewniasz, że Twoja usługa zostanie wykonana z najwyższą starannością. Jeśli klient Cię nie zna, to zapozna się nie tylko z ceną i zakresem oferowanej usługi, ale również oceni Ciebie i Twoją firmę również pod względem innych elementów, które świadczą o Twojej staranności i profesjonalizmie.
Dlatego tak ważne są pozostałe kwestie podczas rozmowy z klientem: Twój wygląd, ubiór, sposób wysławiania się i prowadzenia rozmowy, wydruk oferty, wizytówka, sprzęt do pracy, logo na samochodzie itd. Każdy element ma wpływ na odbiór i obraz Twojej osoby w oczach klienta, możesz zyskać jego sympatię lub zniechęcić do Ciebie. Swoim wizerunkiem i sposobem zachowania możesz dać niewerbalną obietnicę klientowi, że można Ci zaufać, a Twoja usługa sprzątania będzie wykonana rzetelnie i profesjonalnie.
"Jak Cię widzą, tak Cię piszą"
Wizerunek osoby sprzątającej jest niezwykle ważny. Ma olbrzymie znaczenie, kiedy działasz w warunkach dużej konkurencji, gdzie jest wiele firm oferujących tę samą usługę w podobnej cenie. Profesjonalizm w działaniu i wyglądzie osoby sprzedającej usługę sprzątania stanowi obietnicę dla klienta, że tak samo jak przykładasz wagę do wyglądu i sposobu prezentacji, to tak samo starannie i rzetelnie wykonasz pracę.
Wywarcie dobrego wrażenia to połowa sukcesu w zdobyciu klienta. Jeśli klient będzie chciał, abyś to właśnie Ty go obsługiwał, to zaakceptuje Twoją cenę, nawet jeśli będzie wyższa od ofert konkurencji. W innym przypadku, gdy oferowana przez Ciebie cena nie będzie mieścić się w jego budżecie, to z pewnością sam zachęci Cię do negocjacji i stworzy możliwość wypracowania satysfakcjonującego rozwiązania dla obu stron.
Te i wiele innych kwestii omawiamy na naszych warsztatach z marketingu usług sprzątania w ramach prowadzonych przez naszą firmę szkoleń, zachęcam do zapoznania się ze szczegółami na stronie https://www.haerson.pl/szkolenia-z-zakresu-profesjonalnego-sprzatania.html
Zachęcam również do obejrzenia filmu prezentującego bardzo ciekawego produktu, mającego wpływ na wizerunek osoby sprzątającej.