Promocje
Filmop r9168 wózek 3x70 laundry z pokrywą
Filmop r9168 wózek 3x70 laundry z pokrywą

2 164,18 zł

Cena regularna: 2 404,65 zł

Najniższa cena: 2 404,65 zł

1 759,50 zł

Cena regularna: 1 955,00 zł

Najniższa cena: 1 955,00 zł
szt.
Wąż ekstrakcyjny 2,5m Santoemma H10-M Sabrina Mini
Wąż ekstrakcyjny 2,5m Santoemma H10-M Sabrina Mini

220,00 zł

Cena regularna: 361,62 zł

Najniższa cena: 361,62 zł

219,50 zł

Cena regularna: 360,79 zł

Najniższa cena: 360,79 zł
Stelaż na odpady medyczne z uchwytem pokrywą i pedałem 3x70-120L
Stelaż na odpady medyczne z uchwytem pokrywą i pedałem 3x70-120L

2 916,33 zł

Cena regularna: 4 107,51 zł

Najniższa cena: 3 696,76 zł

2 371,00 zł

Cena regularna: 3 339,44 zł

Najniższa cena: 3 005,50 zł
szt.
Stelaż na odpady medyczne z uchwytem pokrywą i pedałem 2x70-120L
Stelaż na odpady medyczne z uchwytem pokrywą i pedałem 2x70-120L

2 003,54 zł

Cena regularna: 2 821,89 zł

Najniższa cena: 1 881,27 zł

1 628,89 zł

Cena regularna: 2 294,22 zł

Najniższa cena: 1 529,49 zł
szt.
Stelaż na odpady medyczne z uchwytem pokrywą i pedałem 1x70-120L
Stelaż na odpady medyczne z uchwytem pokrywą i pedałem 1x70-120L

1 031,43 zł

Cena regularna: 1 452,72 zł

Najniższa cena: 968,49 zł

838,56 zł

Cena regularna: 1 181,07 zł

Najniższa cena: 787,39 zł
szt.
Stelaż na odpady medyczne z pokrywą i pedałem 1x70-120L
Stelaż na odpady medyczne z pokrywą i pedałem 1x70-120L

881,92 zł

Cena regularna: 1 242,14 zł

Najniższa cena: 828,10 zł

717,01 zł

Cena regularna: 1 009,87 zł

Najniższa cena: 673,25 zł
szt.
Stelaż na odpady medyczne z pokrywą i pedałem 2x70-120L
Stelaż na odpady medyczne z pokrywą i pedałem 2x70-120L

1 694,60 zł

Cena regularna: 2 386,76 zł

Najniższa cena: 1 591,17 zł

1 377,72 zł

Cena regularna: 1 940,46 zł

Najniższa cena: 1 293,63 zł
szt.
Stelaż na odpady medyczne z pokrywą i pedałem 3x70-120L
Stelaż na odpady medyczne z pokrywą i pedałem 3x70-120L

2 507,08 zł

Cena regularna: 3 531,10 zł

Najniższa cena: 2 354,08 zł

2 038,28 zł

Cena regularna: 2 870,81 zł

Najniższa cena: 1 913,89 zł
szt.
Stelaż na odpady medyczne z pokrywą i pedałem 4x70-120L
Stelaż na odpady medyczne z pokrywą i pedałem 4x70-120L

3 368,04 zł

Cena regularna: 4 743,72 zł

Najniższa cena: 3 162,50 zł

2 738,24 zł

Cena regularna: 3 856,68 zł

Najniższa cena: 2 571,14 zł
szt.
Profesjonalny mop zapinany do podłóg drewnianych
Profesjonalny mop zapinany do podłóg drewnianych

202,81 zł

Cena regularna: 225,34 zł

Najniższa cena: 225,34 zł

164,89 zł

Cena regularna: 183,20 zł

Najniższa cena: 183,20 zł
szt.
Wózek sprzątający 2x25L z wyciskarką doczołową
Wózek sprzątający 2x25L z wyciskarką doczołową

671,06 zł

Cena regularna: 719,72 zł

Najniższa cena: 575,78 zł

545,58 zł

Cena regularna: 585,14 zł

Najniższa cena: 468,11 zł
szt.
Wózek do sprzątania dwuwiaderkowy z mopem z wyciskarką doczołową BOOST
Wózek do sprzątania dwuwiaderkowy z mopem z wyciskarką doczołową BOOST

866,87 zł

Cena regularna: 1 155,82 zł

Najniższa cena: 738,76 zł

704,77 zł

Cena regularna: 939,69 zł

Najniższa cena: 600,62 zł
szt.
Jak profesjonalnie sprzątać biura? 0

Jak posprzątać biuro i pomieszczenia biurowe szybko i skutecznie? Z tego artykułu dowiesz się:

  • Jak zaplanować sprzątanie biura
  • Jak wybrać środki czyszczące do sprzątania w biurze
  • Jakich użyć narzędzi, sprzętów i urządzeń czyszczących

Sprzątanie biur nie jest skomplikowanym procesem, ale trzeba go zaplanować, wdrożyć, wykonać i sprawdzić, czy jest wykonywany zgodnie z oczekiwaniami.

Najbardziej popularna maszyna do mycia podłóg w biurze to TSM Willmop 35

https://euro-mop.pl/pl/p/Szorowarka-do-mycia-podlog-TSM-Willmop-35/23117218

 

Audyt w 3 krokach

Sprzątanie nowego biura zaczynamy od audytu, czyli sprawdzenia warunków i obszarów, w jakich będziemy sprzątać. Żeby wykonać sprzątanie biura w przysłowiowe "5 minut" należy się przygotować. Oto podpowiedź, jak to zrobić krok po kroku.

Audyt pomieszczeń do sprzątania

Planowanie sprzątania zaczynamy od analizy pomieszczeń. Najbardziej popularne biura składają się z:

  1. małych pomieszczeń biurowych - pokoi 
  2. korytarzy i łączników
  3. sali konferencyjnej
  4. holu głównego lub recepcji
  5. kuchni i pomieszczeń socjalnych
  6. łazienek
  7. pomieszczenia gospodarczego

Na tym etapie analizujemy zadania, jakie są do wykonania w poszczególnych pomieszczeniach. Poznajemy oczekiwania klienta, czyli użytkownika biura i na tej podstawie zaczynamy opracowywać plan higieny.

PRZECZYTAJ KONIECZNIE - Jak opracować plan higieny?

Wiedza na temat wielkości i układu pomieszczeń pozwoli nam zaplanować czasy pracy i kolejność wykonywanych zadań. Uzyskamy też informację, ile osób będziemy potrzebowali do sprzątania biura uwzględniając częstotliwość sprzątania oczekiwaną przez klienta.

Audyt materiałów

Następnie analizujemy materiały wykończeniowe i sprawdzamy, z czego wykonane są ściany, podłogi, wyposażenie biura. Najczęściej występujące w biurach materiały to:

  • szkło - okna, przeszklenia
  • laminaty drewniane - meble biurowe
  • plastiki i tworzywa - komputery, monitory, urządzenia biurowe
  • tkaniny, skóra - tapicerka krzeseł i kanapy
  • wykładziny dywanowe
  • płytki podłogowe
  • panele drewniane
  • winyle i podłogi pcv
  • ceramika i armatura w łazienkach
  • stal nierdzewna

Audyt zabrudzeń

Kolejny etap przygotowania do sprzątania to analiza zanieczyszczeń. Typowe zabrudzenia biurowe to:

  • piasek, kurz, pył,
  • ścinki papierów,
  • zanieczyszczenia spożywcze,
  • łój i pot ludzki,
  • ślady po długopisach, mazakach,
  • zabrudzenia łazienkowe - osad mineralny, mydliny, mocz

I tutaj uwaga - niekiedy mogą się zdarzyć w biurach zanieczyszczenia specjalne np. olejowe zabrudzenia samochodowe w biurach dealerów samochodowych, w biurach przylegających do restauracji zanieczyszczenia kuchenne itp.

Na tym etapie weryfikujemy i sprawdzamy, które zanieczyszczenia pojawiają w pomieszczeniach biurowych i je spisujemy.

Kiedy mamy już powyższe informacje możemy dobrać odpowiednie środki czyszczące do rodzajów zabrudzeń oraz materiałów wykończeniowych. 

 

Wskazówki i porady

Przy sprzątaniu biur warto pamiętać, że:

  1. żeby utrzymać czystość w biurze należy zacząć od zabezpieczenia strefy wejścia w odpowiednie wycieraczki
  2. w planie higieny należy wskazać strefę wejścia jako tę, przez którą dostaje się do biura najwięcej zabrudzeń ,
  3. odkurzacze biurowe powinny mieć wymienne worki, by lepiej filtrować powietrze, odkurzacze bezworkowe nie są przeznaczone do sprzątania profesjonalnego,
  4. warto mieć wszystko pod ręką, aby nie biegać po kolejne narzędzia do sprzątania do pomieszczenia gospodarczego - tutaj dobrym rozwiązaniem będzie odpowiednio dobrany wózek do sprzątania,
  5. na dużych powierzchniach korytarzy i sal konferencyjnych sprawdzi się odkurzacz pionowy, aby zapewnić szybkie odkurzanie,
  6. mycie podłóg i posadzek odpornych na wodę jest łatwe dla personelu, o ile nie przekracza 100 m kwadratowych mycia codziennego, powyżej tego metrażu warto zainwestować w szorowarkę pionową.

Najczęściej popełniane błędy w sprzątaniu biur to:

  • zlekceważenie strefy wejścia jako źródła największych zabrudzeń,
  • głośne odkurzanie, które męczy personel i pracowników biura, jeśli jest wykonywane w godzinach pracy,
  • stosowanie odkurzaczy bezworkowych,
  • wycieranie na mokro powierzchni, ktore nie mają kontaktu z zanieczyszczeniami lepkimi,
  • błędy w dozowaniu skoncentrowanych środków czyszczących,
  • brak kodyfikacji kolorystycznej ściereczek i zmywaków,

6 najważniejszych sprzętów do sprzątania w biurach

[product id="588, 1558, 3093, 3068, 2398, 1894"] 

 

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl